Mikä on työnantajamielikuva?
Työnantajamielikuva koostuu ajatuksista ja mielipiteistä yrityksestäsi, joita työnhakija pyörittelee mielessään valikoidessaan uutta työpaikkaa: Vaikuttaako työilmapiiri hyvältä? Seurataanko työnteossa oikeita arvoja? Otetaanko työntekijöiden hyvinvointi huomioon?
Työnantajamielikuva on rekrytoinnin työkalu – voimavara, joka voi parhaassa tapauksessa vetää puoleensa alansa parhaimmistoa vuodesta toiseen. Maineesi työnantajana ennakoi osaamisen saatavuutta ja toimii siten myös kasvun mahdollistajana.
Työnantajamielikuvaa kehittämään siis, mutta miten? Työsuhdeauto, palkka, vai etätyön mahdollisuus – mikä on paras tapa luoda houkutteleva työpaikka?
Tämän päivän työnhakijat arvostavat työssään muutakin kuin työsuhde-etuja, ja varsinkin nuoremmat sukupolvet hakevat myös merkityksellisyyttä ja tiettyjä arvoja työstä.
Työnantajamielikuva on rekrytoinnin työkalu – voimavara, joka voi parhaassa tapauksessa vetää puoleensa alansa parhaimmistoa vuodesta toiseen.
Positiivisen työnantajamielikuvan avulla voimme erottua joukosta ja pääsemme kilpailemaan huippuosaajista, pystymme ennakoimaan tulevaa rekrytointitarvetta, ja vähennämme henkilöstön vaihtuvuutta.